לחיות עם אמלגם

מי שמעוניין להישאר עם סתימות האמלגם מוטב שיביא בחשבון את הנקודות הבאות:

  • הכספית משתחררת באופן מהיר הרבה יותר כאשר לועסים אוכל או מסטיק. הפרשת הכספית יכולה לגדול עד פי -10! בעת לעיסת מסטיק לפי מחקר ש-ADA מסתמכים עליו. לעיסת מסטיק ממושכת עם סתימות אמלגם ממש לא כדאית. אם למשל התחלתם ללעוס מסטיק לאחר גמילה מסיגריות, אל תעשו זאת עם סתימות אמלגם (על כך נאמר מהפח אל הפחת).
הערת אגב- מי שקורא את זה הוא בר-מזל, משום שאני מכיר אנשים שעשו את הטעות הזו מבלי דעת ואפילו לא הבינו מה תרם להתדרדרות הבריאות שלהם.
  • שחרור הכספית עולה משמעותית  בחריקת שיניים ובצחצוח שיניים.
  • שתיית משקאות חמים גם היא מזרזת את פליטת הכספית מהאמלגם באופן משמעותי.
  • הכימאי אנדי קטלר מציין שאמלגם בשילוב מתכת אחרת – לדוגמא גשר לישור שיניים גורם להיווצרות מעין בטריה קטנה בפה וגורם לשיחרור כספית בכמויות גדולות יותר באופן דרמטי.
  • נשים בהריון – הכספית בדם מגיע לעובר. לפיכך כדאי להימנע ככל הניתן מטיפולי שיניים בזמן הריון. אם אין ברירה, וחייבים לבצע טיפול שיניים, כדאי לגשת לרופא שיניים שמודע לסכנות האמלגם, ונוקט אמצעי זהירות כנדרש (ראה פוסט קודם). אם הרופא מבטל את הטענות על סיכוני הכספית בסתימות אמלגם, אני מציע לעשות אחורה פנה. הכספית חודרת את השילייה, נכנסת למחזור הדם של העובר, ומשפיעה על התפתחות מערכת העצבים בזמן קריטי.
  • מנגנון הספיגה העיקרי של הכספית בגוף הוא דרך הנשימה , הריאות, ולמחזור הדם.(הכוונה לכספית מאמלגם, לכספית מדגים למשל יש מנגנון אחר). נשימה דרך האף תקטין חשיפה לכספית ביחס לנשימה מהפה. ועכשיו תשאלו אם אסור לצחוק? לפהק? להתנשם בפה פתוח בזמן ריצה? ומה קורה בזמן השינה כשאין לנו שליטה?

לפיכך אני סבור שלא כדאי להישאר עם האמלגם בפה.