ריפוי עששת

לפי האמונות שלנו, ריקבון בשיניים, נסיגת חניכיים ובעיות נוספות הם בלתי הפיכות. הם דורשות טיפול אגרסיבי של ניקוי, מילוי, השתלה, או החלפה של הריקמה הטבעית בסוג של תותב.

אולם מצד שני כשחושבים על הגוף שלנו, קצת מוזר, שפצע יכול להרפא, עצם יכולה להתאחות, ציפורן יכולה לצמוח, אולם מצב השיניים שלנו תמיד בכיוון של שחיקה וריקבון.

למה אנחנו מאמינים שהשיניים שלנו לא מסוגלות להתחדש?

ככה סיפרו לנו מהילדות. אבל השאלה האם זה נכון?

השיניים שלנו הן ריקמה חיה וגדלה, דם זורם בהם, יש בהם עצבים, תאי שן שצומחים מהבסיס כלפי מעלה לאורך כל חיינו, תעלות קטנטנות בתוך הדנטין שמובילות חומרי מזון ונוגדנים. עד כאן אין שום מחלוקת, גם רופאי השיניים יודעים זאת.

המחלוקת מתחילה כשיש מחלה בשן, בעיקר נסיגת חניכיים, וריקבון. אלה נחשבים למצבים סופניים שהדרך היחידה להתמודד איתם היא הוצאת החלק הפגום, ומילוי או תותב.

רמיאל נגל טוען שהאמונות שלנו שגויות. הוא למד את המחקר של ד"ר ווסטון א. פרייס שמצא, שקהילות מבודדות שחיו על מזון גולמי נהנו משיניים בריאות בלי לצחצח שיניים ולהעביר חוט דנטלי. קהילות סמוכות שאכלו מזון מעובד מודרני, סבלו סבל רב כתוצאה מריקבון שיניים. מומלץ מאוד להסתכל בתמונות המצורפות המשוות בין השיניים הבריאות לשיניים החולות בלינק הבא. התיאוריה המודרנית שחיידקים גורמים לריקבון שיניים מתפוגגת כאויר חם. החיידקים לא מעדיפים קהילה אחת על רעותה. החיידקים הם לא הסיבה לריקבון השיניים, הם התוצאה של המחלה שלנו. המחלה שלנו, נובעת מתנאים לא נאותים – מתזונה שגויה ורעלים במזון ובמים. התזונה המודרנית אשמה, ענייה בויטמינים מינרלים, ועמוסה בתוספי מזון וקלוריות ריקות שאין להם כל ערך בריאותי. אבל הם בהחלט פוגעים בשל הזיהום שהם סופחים בעת העיבוד והיצור שלהם.

רמיאל טוען שאם נתקן את התזונה – נוכל לרפא, ממש לרפא את השיניים. הוא גם מציע דיאטה מתאימה לכך.

יתירה מכך הוא טוען שהשיטה שהוא מציע נוסתה פעמים רבות בהצלחה, חורים נרפאו, הצורך בטיפול שורש נעלם, חניכיים יכולים לצמוח. הכל תלוי בתנאי הסביבה שאנחנו נותנים לגוף ולשיניים.

הרצאה מרתקת של רמיאל נגל:

ספרו של רמיאל נגל:

http://www.amazon.com/Cure-Tooth-Decay-Cavities-Nutrition/dp/1434810607/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1344322714&sr=8-2&keywords=ramiel