ה"חדשות" מזיקות לבריאותכם

בישראל עדיין קיים נוהג מוזר להשמיע כל שעה חדשות ברדיו. תחילה יש את הביפים שגורמים לכולם להידרך (בילדותי גם עשו ששש… בפנים חמורות סבר), לאחר מכן מתחילה הקריינית לדבר בכל רשמי וקודר. היא טורחת להגיד שלום רב או ערב טוב, ומיד מתחילה להפציץ בידיעות קשות על פיגועים, דריסות, אסונות טבע, איומים של אחמידיניג'אד שמשמיעים לנו כבר 10 שנים. בלי סוף מרעין בישין.

בסוף המהדורה לעיתים משמיעים ידיעה "חיובית" בסגנון "שיא ישראל חדש הושג בקפיצה לרוחק ע"י הספורטאי מיכאל בר-רגל."

תמהני כיצד למעלה מ-90% מהאירועים בחדשות שליליים? שהרי אם נסתכל על הדברים בצורה מאוזנת ניתן להניח ש-50% מהדברים שליליים.

כששאלתי חברים מדוע העתונים כל כך נגטיביים, הם ענו לי שזה מוכר. ידיעות חיוביות ולא סנסציוניות אינן מוכרות.

אבל מבזקי החדשות לא מוכרים. מבזקי החדשות של קול ישראל לא אמורים להיות עסק. מדובר על רשות ממלכתית שאינה מותנית ברייטינג. וחדשות אמורות להיות עניין רציני , אז למה הנגטיביות? אני יכול להעלות מספר סברות:

אולי האנשים שעורכים את החדשות בעלי ראייה נגטיבית של העולם. אבל סברה זו אינה מתקבלת על הדעת כי החדשות נגטיביות כבר עשרות שנים, ועורכי החדשת התחלפו מספר פעמים.

אולי מוכתבת מדיניות מלמעלה? אולי יש בעיה אחרת בבניין ברוממה? שכלל אינה מרוממת.

בכל מקרה היזהרו – חדשות נגטיביות גורמות לכם פחד, דאגה, הרגשה לא נעימה וכל אלה פוגעים בבריאותכם. מה גם שעל 99% מהחדשות זה מאוד קשה להשפיע. אחרי שמשמיעים לכם את האיום האחרון של אחמידינג'אד אני בספק אם מישהו יקח את חומר הנפץ וילך להשמיד את הכור בבושהאר. בנוסף לדעתי השמדת הכור באיראן לא תביא יותר ביטחון ובטח שלא יותר שלום.

הימנעו מלשמוע חדשות ככל יכולתכם. הבריאות שלכם והיכולות שלכם ישתפרו פלאים. השאירו את החדשות למי שכתב אותם, אולי הוא מפיק מהם תועלת כלשהי.

רק בריאות.