לקראת החורף – חיסוני שפעת

משרד הבריאות השנה ממליץ לכל האוכלוסיה להתחסן נגד שפעת, כולל נשים הרות.

משרד הבריאות מוסר "שהחיסון יעיל ובטוח בכל קבוצות הגיל".

אז מה מפריע לי, ומה כדאי לכם לשאול לפני שתקחו את מנת החיסון:

1) משרד הבריאות טוען שהחיסון בטוח. האם משרד הבריאות עורך מעקב אחרי תופעות הלוואי של החיסון? ואם כן איפה תוצאות המעקבים של מאות סוגי החיסונים שנתנו בעבר? למרות התענינותי בנושא מעולם לא ראיתי דו"ח מעקב אחר תופעות לוואי.  מקרי מוות לאחר חיסון אינם מיוחסים לחיסונים.

2) האם משרד הבריאות בודק את האפקטיביות של חיסוני השפעת? בעבר חברים שאני מכיר, התחסנו נגד שפעת, ומיד אחר החיסון קבלו שפעת קשה! השפעת כמובן לא נזקפה כתופעת לוואי של החיסון. כמה אנשים בישראל קיבלו שפעת אחרי שהתחסנו נגדה? חפשו את הנתונים באינטנרט, בעיתונים, בכל מקום. אני  לא מצאתי. אני מסיק שהמשרד או שמסתיר את הנתונים, או שבכל לא אוסף אותם (כנראה שהאופציה שנייה נכונה). אז על  מה הוא מתבסס כשהוא אומר שהחיסון יעיל? על ה-FDA\CDC, ועל מה הם מתבססים? על המחקר של חברות התרופות. כמה אנשים נבדקים במחקר?

3) האם חיסוני השפעת נבדקים לבחינת תופעות לוואי בניסוי פשוט למול קבוצת בקרה שמקבלת מי מלח? כלומר האם לוקחים שתי קבוצות אקראיות, האחת מקבל את החיסון, השנייה מקבלת מי מלח, ובודקים את בטיחות החיסון בשתי הקבוצות? זוהי שאלה מצוינת. משום שמשרד הבריאות לא מפרט את הנתונים האלה. גם משרד הבריאות האמריקאי לא מפרט פעמים רבות את הנקודה הזו. לפעמים נחשף אופי הבדיקות שנעשות על החיסונים, ואז מתגלה שאין כזה ניסוי. החיסונים נבדקים לעיתים למול חיסון אחר, או מול כל מרכיבי החיסון (כולל חומרי השימור המסוכנים) ללא האנטיגן. כלומר משרדי הבריאות (הישראלי והאמריקאי) לא מספרים לכם האם בוצע הניסוי הבסיסי ביותר שנועד לבדוק את בטיחות החיסונים?

4) תימרסול – חומר שימור שמצוי בחיסוני שפעת – מאוד אפקטיבי נגד חיידקים. למה הוא אפקטיבי, כנראה בגלל הכספית שיש בו. כספית??? כן כספית המתכת הכי רעילה לאחר אורניום. האם יש תימרסול בחיסון המומלץ לילדים השנה? לא ברור לי עדיין, משרד הבריאות אינו מתייחס לעניין.

בברכת שנה טובה לכולם. שנת צמיחה והתפתחות.

תגובה אחת “לקראת החורף – חיסוני שפעת

  1. VE

    פוסט מעולה! כל הכבוד.
    הגיע הזמן שהחבר'ה במשרד הבריאות יצמיחו עמוד שדרה ויגדלו מצפון.

סגור לתגובות.