אהבה רפואה וניסים\ד"ר ברני ס. סיגל

ד"ר ברני סיגל, מנתח (כיום בגמלאות) בניו-הייבן ומלמד באוניברסיטת ייל, נתקל החולי סרטן רבים במסגרת עבודתו. אולם באופן יוצא דופן הוא החליט לחקור דווקא את מקרי הרפוי – "הניסים". חולי סרטן סופניים שלפתע קמים ומתחילים לתפקד שנים ארוכות ויפות. אנשים גוססים, או אפילו במוות קליני "שחוזרים" לחיים ונרפאים. חולים שהרופאים קוצבים להם חודשים והם "שוברים" את הסטטיסטיקה ובוחרים בחיים להפתעתם של הרופאים.

בנוסף חלק ממקרי ההרפאות הניסיים התרחשו אצל אנשים שהשתמשו בטכניקות הרפואה המודרניות . יצוין שבספר ד"ר ברני סיגל תמך בטיפולים הקונבנציונליים כנגד סרטן – הקרנות, כימותרפיה, וניתוחים.

אז מה הסוד של המבריאנים כפי שברני מכנה אותם? ד"ר סיגל הסיק שהקשיים המנטליים שלנו באים לידי ביטוי בקושי פיזי ומחלות. הסוד להבראה הוא תפנית נפשית, שינוי תודעתי. המבריאנים הצליחו ליצור שינוי תודעתי שהביא לצמיחה אישית, והדוגמאות רבות – פיתרון קונפליקטים נפשיים עמוקים, שחרור פחדים עמוקים, שינוי עיסוק שמביא לביטוי כשרונות ורצונות חבויים, שינוי ביחסים אישיים קרובים, שינוי תפיסה ביחס לתפקיד אותו אנו ממלאים בעולם הפרטי, ועוד.

לכל אדם שרוצה להבריא קבלו המלצה חמה על הספר, לפן הנפשי-רוחני שלנו יש חלק נכבד אם לא עיקרי בכל מחלה אותה אנחנו חווים.

ראיון עם ברני ס. סיגל

2 תגובות “אהבה רפואה וניסים\ד"ר ברני ס. סיגל

  1. אלי צידון

    1.
    בניגוד לנכתב על ידך, ד"ר ברני סגל מעולם לא כתב או דיבר נגד טיפולים רפואיים קונבנציונאלים לחולי סרטן או לכל חולה אחר. ד"ר סיגל בעצמו מנתח כירורגי (כעת בגימלאות) וכשהיה צריך לכרות שד הוא כרת, והוא מספר על כך בספרו.
    הפילוסופיה הרפואית שלו עוסקת בשילוב הטיפול הרפואי עם גישה טיפולית הקשורה בנפש האדם.
    2.
    ספרו של ברני סיגל יצא לאור לראשונה בשנת 1986, וכדאי שאתה והקוראים שלך יזכרו כי ב-25 השנים שעברו – הרפואה עברה כברת דרך ארוכה.

    1. admin

      שלום אלי,

      לא כתבתי בפוסט שד"ר ברני כתב או דיבר נגד טיפולים קונבנציונאליים.
      כתבתי שאני חושב שהטיפולים הקונבנציונאליים מזיקים.
      בכל אופן תודה על ההבהרה, אני משנה את הפוסט כדי שעמדתו של ד"ר סיגל תיהיה ברורה לקוראים.

      בברכה.

      עמית.

סגור לתגובות.