סרטן וביופסיה

 

biopsy

ביופסיה מהמוח באדיבות וויקיפדיה

כשמתגלה גוש\גידול בגוף, הדבר הראשון שבדרך כלל עושים הוא ביופסיה. ביופסיה היא תהליך בו לוקחים דגימה מהגידול\גוש ולאחר מכן מומחה בודק אותה, בדרך כלל כדי להחליט אם הגידול סרטני או לא.

תהליך הביופסיה נחשב לבטוח באופן יחסי ולכן הוא מבוצע פעמים רבות לאחר גילוי הגידול. אולם מרפאים אלטרנטיביים וגם לעיתים מהרפואה המערבית מטילים ספק בבטיחות של כזה הליך.
לדוגמא ד"ר הולדה קלארק, שטיפלה בחולי סרטן רבים, הגיע למסקנה שהגושים הסרטניים והטרום סרטניים הם הצטברות של חומרים מזיקים, ופתוגנים שהגוף עטף בקרום כדי להרחיק מאיברים חיוניים ולהימנע מפגיעה בתפקוד הגוף ככל הניתן. הביופסיה למעשה חודרת את הקרום, ועלולה לגרום להתפרצות של הפתוגנים והחומרים המזיקים לרקמות ולדם. לפיכך הביופסיה עלולה להאיץ ולהחמיר את המחלה באופן ניכר.
בסרטון הבא ד"ר קלארק משווה את הגידול לשקית אשפה סגורה היטב עם רעלים מסוכנים בתוך הבית. האם נפתח כזו שקית בביתנו?

גם ברפואה המערבית ניתן למצוא סימוכין לסיכונים שיש בביופסיה. למעשה התאוריה של הרפואה המערבית גורסת שהסרטן נובע מתאים סרטניים (שעברו מוטציה) ומתחלקים ללא בקרה. כלומר התפשטות של תאים אלה, במידה רבה היא התפשטות של הסרטן. כאשר מכניסים את המחט לתוך הגוש הסרטני, השליטה על זליגה של תאים מהגוש לרקמות ולדם מועטה, ולפיכך הביופסיה עלולה להאיץ את התפשטות הסרטן. התאוריה הזו מופיעה בנייר לסטודנטים לאונקולוגיה שפורסם ע"י איגוד הסרטן של אמריקה, ובית הספר לרפואה של רוצ'סטר, להלן קישור.

על כן הבטיחות של הביופסיה עומד בסימן שאלה גדול. כשבטיחות עומדת בסימן שאלה, מה עומד בצד השני של המשוואה? האם הביופסיה יכולה לעזור לנו לטפל בסרטן?

לדעת הרפואה המערבית, זו הדרך המקובלת להחליט האם להפעיל את התותחים הכבדים: ניתוחים, כימותרפיה ורדיותרפיה.

כפי ששמתם לב, הבלוג הזה נועד לספקנים. השאלה היא האם התותחים הכבדים אכן יסייעו לפתור את בעיית הסרטן. בנושא הכימותרפיה כבר הבעתי דעות שונות מהמיינסטרים בעבר, ואפשר למצוא אותן תחת התג ראלף וו. מוס. את שני הכלים האחרים – נשאיר לעתיד.

אז לפני שמבצעים ביופסיה מן הראוי לשקול את הסיכונים והתועלת שבדבר, על מנת להביא למסלול החלמה אופטימלי.

רק בריאות!