חה"כ זאב אלקין – השר להגנת הסביבה?

Zeev_Elkin

התמונה מאת יעקב

השר החרוץ זאב אלקין ממשיך בעיסוקיו הרבים – הוא התערב בהקמת מרכז תעסוקה לערבים בירושליים, הדחת ראש עירית טבריה – מר  רון קובי, הופעה בפאנל בנושא משבר האקלים במזכרת בתיה, התבטאות בעניין יולי אדלשטיין וחסינות רה"מ היוצא בנימין נתניהו, חתימה על הסכמי אימוץ עם רוסיה (ללא להט"בים) ואפילו הוא עמד בראש צוות בין משרדי סודי! לשחרור נעמה יששכר, וזו רק רשימה חלקית.
אולם, השר להגנת הסביבה לא מצא זמן לענייני האסדה. כלומר הוא כן מצא זמן ב 31.12.2019 להכתיר נישוב מזויף של האסדה כהצלחה מסחררת לכולם – לחברת נובל אנרג'י ולתשובה, לתושבים, לסביבה, ולממשלה. אבל ככל הנראה הנישוב האמיתי בוצע למחרת, כשהשר הפליג לענייניו המרובים והחשובים בכנסת בליכוד ובממשלה….
בקשה להתייחסות של השר לנישוב האמיתי (שבוצע למחרת הנישוב המזויף), נותרה באויר…. מיותמת וגלמודה. השר כבר עסוק בשלל ענייניו… ההצגה לתקשורת נגמרה?

אולם לצערנו רק התחלנו. נובל אנרג'י בה שם השר אלקין את מבטחו, ידועה כשיאנית התקלות בקולורדו , עם כזה רזומה, התקלות הן רק עניין של זמן (קצר).

במשך כחודש מתחילת ינואר עד תחילת פברואר התרחשו 8 תקלות מהן 6 תקלות של הפעלת לפיד שריפה למזהמים.
לפיד השריפה פועל כאשר מערכת סינון הרעלים מפסיקה לפעול, וכדי לצמצם את כמות המזהמים המשוחררים לאטמוספירה הלפיד שורף חלק מהזהמים וחלקם משחרר.
אתמול לפי עדויות אף התרחש פיצוץ עז לפני הפעלת הלפיד בעוצמה גדולה שהאירה את כל האיזור, חלונות הבתים בישובי החוף הסמוכים רעדו. נובל אנרג'י טוענת " לא ארע כל פיצוץ או ארוע חריג אחר." אז היה או לא היה ?
אולי תחנות הניטור יוכלו להבהיר את העניין? אך גם כאן נחלש מאוד המרץ המרשים של השר אלקין. המשרד לאיכות הסביבה וויתר על ניטור רציף של בנזן על האסדה ותחנות החוף סובלות מתקלות חוזרות ונשנות.
אז אולי השר אלקין יתפנה מעיסוקיו המרשימים לטובת העניין לשמו משלמים לו כל חודש כ 47000 ש"ח?
אולי השר ימצא מעט זמן כדי לתחקר את כל תקלות הפעלת הלפיד כפי שנדרש בהיתר? אולי השר יספר לנו אם היה פיצוץ ואם כן אז למה? ואולי השר יספר לנו מדוע הנישוב התרחש אחרי שהכריזו על סיומו?

נמתין בסבלנות.