תעשיית התרופות

אני יודע שחלק מהאנשים (והרופאים) מעוניינים לכסות את העיניים, לאטום את האוזניים, ובמקרה של תעשיית את התרופות – גם לסתום את האף.

אבל לחלק שכן מעוניין ללמוד כיצד תעשיית התרופות עובדת יש כאן מספר סרטונים שבהם סוכני התרופות מדברים בכנות מדהימה.

גווין אולסון מדברת על מניפולציה של הרופאים, ועל אדישות ה-FDA. לדעתי הקטע הכי מרתק מדבר על האימון שמקבלי סוכני התרופות באשר לסיווג הרופאים ושכנועם בהתאם (לתשומת לב הרופאים שאולי קוראים את זה):

הרופא האנליטי – גווין היתה מראה לו מחקרים,מספרים וניתוחים מדעיים של התרופה וכך משכנעת אותו.

הרופא הדומיננטי – בפגישה איתו גווין ישבה "במושב האחורי" ונתנה לו להוביל את הדיון, ונתנה לו להגיע למסקנות באשר ליעילות התרופה.

הרופא הצייתני – הרופא האידאלי מבחינת גווין, הוא מעוניין לרצות את האנשים, ולפיכך ניתן לגרום לו לעשות כל דבר – אפילו לכתוב מאמרים ולהרצות בזכות התרופה.

http://www.youtube.com/watch?v=kOW8LNU2hFE

וישנה העדות המדהימה של ג'ון רנגן המנכ"ל לשעבר של חברת תרופות גדולה בשבדיה (עם תרגום):

http://www.youtube.com/watch?v=-5uVrbH9lME&feature=player_embedded

כמו שאתם בוחנים כל בעל מקצוע שנותן שירותים בחנו את הרופאים, הטילו ספק בידע שלהם, בדקו בעצמכם, חיקרו את הרופא שלפניכם עד כמה הוא יודע על התרופה שהוא מציע  לכם, הסתכלו ברשימת תופעות הלוואי, שאלו את הרופא מה הסיבה לכל תופעת לוואי, זיכרו לכל תופעת לוואי יש סיבה, הן לא רשומות שם סתם כך, אם לרופא אין זמן להסביר לכם, או שאינו יודע, שקלו להימנע מהטיפול שלו, אל תתפתו להיכנס לפס ייצור של רפואה אינסטנט. דעו שלמרבית המחלות יש רפואה טבעית שאינה דורשת התערבות בכימקלים חדשים לגוף (תרופות פטנט שמכניסות הון לחברות התרופות). חלק גדול מהמחלות ניתן לרפא ע"י שינוי תזונה, פעילות גופנית, הוצאת הכספית מהגוף, שינוי אופן הנשימה, ושינוי אורח חיים (לחץ דם, כולסטרול, דילול הדם, באוסטאופרוזיס, אולקוס, בעיות נפשיות, ועוד), שחרור של תעוקות ובתרפיה נפשית. מרפאים אלטרנטיביים גורסים שרוב המחלות הן תוצר של חוסר איזון בגוף. לא ניתן לרפא חוסר איזון ע"י כימיקלים החדשים לגוף. ניתן רק לספק רפואה סימפטומטית.

כוונות הרופאים טובות, אבל הידע מוגבל ומצומצם. רובם אינם מסוגלים להתמודד עם שיטפון המידע, והם נאלצים להסתמך על המידע הלעוס שהם מקבלים. המקור העיקרי למידע כיום הן חברות התרופות. חברות התרופות מצויות בפשיטת רגל מוסרית, והן עושות כל דבר על מנת לקדם את הרווחים.

לעיתים קרובות מדי, אתם – הפציינטים – הפרה החולבת.  זיכרו זאת בביקורכם הבא אצל הרופא.