הכספית נכנסת אליכם הביתה בגדול – באדיבות כנסת ישראל

וועדת הכלכלה של הכנסת. החליטה להכניס את הכספית אליכם הביתה.

מה לוועדת הכלכלה של הכנסת לכספית אולי אתם שואלים? ובכן וועדת הכלכלה של הכנסת מחייבת מכירה של נורות חסכוניות, קרי נורות פלואורוסצנטיות. החל מה-1.1.2012 מכירת נורות ליבון שעוצמתן עולה על 60W אינה חוקית.

וועדת הכלכלה דנה בנושא בתאריך 22 לפברואר 2011 . במסגרת הדיון עלו נושאים רבים, מלאים, מחירים, תקנות, מכון התקנים, ואפילו היבט בריאותי אחד הנוגע לייצור המלטונין בגוף – ישנו חשש שהאור הלבן ימנע את ייצור המלטונין בגוף. אולם בכל הנוגע לכספית המחוקקים שלנו גילו בורות גמורה ואפילו לא הזכירו את הנושא.

המחוקקים לא דאגו לטיפול בשורה של מפגעים שהנורות האלה יוצרות:

  • מה עושים כשנורה פלואורסצנטית נשברת?
  • כיצד זורקים כזו נורה מבלי שהיא תישבר לנו בפח?
  • איך ממחזרים את הנורה?
  • מישהו בכלל ממחזר? או שהכספית תזהם את מי התהום והאדמות שלנו?

תזכורת בנורות הפלואורוסצנטיות יש כמות גדולה של כספית שתזהם את מי התהום האדמות, והבית שלכם אם היא בטעות תישבר בבית, ואת האויר ברחוב כשהיא תידחס במכונית האשפה, רחמנות על עובדי התברואה.

פוסט שרשמתי בנושא עוד לפני שידעתי שהתקנות המזיקות האלה אושרו.

היו"ר סיכם את הישיבה של וועדת הכלכלה:" …עשינו פה היום בשורה אנרגטית של חיסכון אנרגטי למדינת ישראל ואזרחי ישראל – צעד ראשון במסע ארוך."

אני הייתי מסכם אחרת: עשיתם נזק גדול לתושבי ישראל, מעכשיו מדי יום יחשפו ילדינו לכספית בכיתות (כמה נורות נשברות בבתי ספר עקב מעשי שובבות של הילדים?) ובבתים. אין לציבור מושג עד כמה מסוכן הרעל שנכנס לביתנו בשם החיסכון באנרגיה. אין לציבור מושג כיצד לטפל בנורות שנשברו. אין מודעות בקהיליה הרפואית לסיכוני הכספית.