מדינת טקסס החליטה – נורת הלהט תמשיך להאיר

למרות המאמצים של הממשל הפדרלי להוציא את נורת הלהט מכלל שמוש ולהכניס את הנורה הפלואורוסצנטית לשימוש בלעדי, מדינת טקסס בארה"ב החליטה – נורת הלהט תמשיך להימכר באופן חוקי.

זהו ניגוד מרענן לחה"כ שלנו שחזרו אחרי החקיקה של האיחוד האירופי.

הנורה הפלואורסצנטית הקומפקטית (CFL) חשודה כמסרטנת בשל אורך גל קצר (אולטרא סגול), האור של הנורה מהבהב בתדר גבוה – דבר היכול להשפיע לרעה על יכולת הריכוז וליצור כאבי ראש, ויש בה כמות כספית משמעותית שמזהמת את הסביבה, בפרט אם הנורה נשברת בבית.

מדינת טקסס נתנה לאזרחים את החופש להחליט איזה נורה הם מעוניינים בביתם.

מעניין שבארה"ב (וגם בארץ) אזרחים יכולים לקנות מכוניות אימתניות זוללות אנרגיה. הם יכולים גם לגור בבתים ענקיים בעלי הוצאות חימום\קירור אדירות. אבל כשמדובר בנורה שיעילותה לסביבה נתונה במחלוקת (בשל הזיהום שהיא יוצרת בכמה רמות), הממשלה נזעקת ומגבילה קניית נורה שאומנם מבזבזת יותר אנרגיה אבל הרבה יותר בריאה.

אם אנחנו הולכים בנתיב הזה, יש לי הצעה טובה יותר. חברי הכנסת השרים ושאר האזרחים יעברו ליסוע במכונית המוגבלת בגודלה (נניח מכונית קטנה לשלושה אנשים ופחות, ומכונית קומפקטית לארבעה אנשים ומעלה). אולי נאלץ נסיעה בתחבורה ציבורית? לחברי הכנסת יהיה מותר לישון בבית שמספר חדריו אינו עולה על מספר דייריו. ותאסר אכילת בשר, מאחר שידוע כי בשר דורש פי כמה וכמה אנרגיה לגידולו מאשר אוכל צמחוני.

אם כבר כופים חיסכון באנרגיה, בואו ונחתוך במקומות המשמעותיים.