קטגוריות
משפט האדמירליטי וחוקי התאגידים

משפט הימים – האדמירליטי

שיטת משפט האדמירליטי נהוגה בבתי המשפט בארה"ב, ויש אומרים בעולם כולו. למעשה שיטת המשפט פותחה בבריטניה בהיותה מעצמה, כשיטת משפט לשטחים בהם שלטה כולל האוקינוסים והקולוניות. במהותה זוהי שיטת משפט צבאי ימי ליישוב סכסוכים. האנשים שבאים אליה כנתבעים או כתובעים אינם אזרחים בעלי זכויות אלא נתינים. השיטה אינה כפופה לחוקה או לחוקים הקיימים באותו איזור גיאוגרפי בו נמצא בית המשפט אלא לשליט, לפי המקורות להלן, השליט הוא מלכת אנגליה. סמל הריבונות במקום בו מתקיים משפט האדמירליטי הוא דגל (כמו בכל מקום). במקרה של ארה"ב הדגל בבתי המשפט (ובמשרדים ממשלתיים רבים) אינו דגל ארה"ב אלא דגל עם שוליים מוזהבים.

הערה אישית: מבחינתי המידע להלן מובא ללימוד והשכלה ולא לשימוש. אישית איני מסכים למערכת הזו, אולם איני חושב שמי שנאלץ להתמודד איתה, צריך לערער על הלגיטימיות שלה באופן שיתואר בקישורים להלן מכמה סיבות: הראשונה, המערכת הזו כוחנית ולעיתים אינה מכירה את החוקים של עצמה או עלולה שלא לציית לחוקים של עצמה מאינטרסים שונים. שניה, אם אנחנו רוצים ליצור מערכת הוגנת יותר, עדיף לנו להקים מערכת הוגנת יותר ולא להשקיע בלימוד מעשי של כללים ושפה משפטית של מערכת שמראש פותחה לשליטה באנשים הבאים בשעריה.

ביבי באקוס מתראיינת לסשה סטון מסבירה על משפט האדמירליטי והחוויות האישיות כאזרחית תמימה שנקלעה למערכת המשפט כתוצאה בילתה 8 שנים בבתי כלא(עם תרגום לעברית):
https://youtu.be/4EryeZCM17Q

Strawman – The Nature of the Cage (OFFICIAL) – סרט מקיף על איש הקש, זכויות בני האדם, מערכת המשפט, חוב, גביית חוב, צווי חיפוש, הזדהות, ועוד….

ביל (וויליאם) פוסט למד את מערכת המשפט האדמירליטי לעומקה, התעמת עם מערכת המשפט ופעל בשיטות  שלה.
ביל נורה למוות בשנת 2011 ע"י שון ווילסון, איש משטרה בעיירה פייג' באריזונה. שון נמצא זכאי בשנת 2015 בבית משפט בפיניקס בתביעת נזיקין של משפחתו של ביל.

להלן ביל בסדרת הרצאות על מערכת המשפט האמריקאית:

https://youtu.be/uZK4r5oyiKY

סרטונים נוספים של ביל ועוד בכתובת היוטיוב הבאה:

https://www.youtube.com/user/republicusagold/videos

חוק הימים (Admirality law) ודגל האדמירליטי

https://johnhenryhill.wordpress.com/…/the-three-flags…/

 

האמת המדהימה על הדגלים בבתי המשפט בארה"ב:

 

https://www.unexplainable.net/…/the-shocking-secret…

 

איש הקש – סרטון מצויר קצר המראה את הסטטוס המשפטי של אנשים תחת מערכת המשפט המבוססת על האדמירליטי בארה"ב –

https://www.youtube.com/watch?v=nJtMnYTRleE

ג'ורדן מקסוול מסביר על הטרמינולוגיה של משפט האדמירליטי:
https://www.youtube.com/watch?v=eM8F_BXgfZE

 

כתיבת תגובה