משרד הבריאות מקטין מינון קנאביס לחולים קשים

לאחרונה מתרבים המקרים של חולים במחלות שונות שנעזרו בקנאביס רפואי שהביא להקלה משמעותית במחלתם, ונאלצים להתמודד עם הקטנה דרסטית של מינון הקנאביס.קנאביס

החולים מבקשים את עזרת הציבור בהפעלת לחץ על משרד הבריאות על מנת שיוכלו להמשיך ולקבל קנאביס רפואי שגרם לשיפור עצום במצבם.

מדובר על חולים שנאלצו לחשוף את מחלתם ברבים עקב מצוקתם הקשה אליה נקלעו לאחר צמצום המינון. הפניות הרבות שלהם למערכת הבריאות ולרופאים השונים לא נענו.

להן 2 מקרים (נדרש חשבון פייסבוק כדי לראות את הפרופיל של החולים):

שני אסטרחן כותב:

"שמי שני ואני בן 23. אני סובל מכמה פריצות דיסק וממחלת הפיברומיאלגיה מילדות. הן גורמות לי לכאבים כרוניים בלתי נסבלים, עייפות קשה, קשיי שינה, בעיות בריכוז ובזיכרון ומיגרנות. לאורך השנים ניסיתי עשרות רבות של טיפולים מהרפואה המשלימה והקונבנציונלית ללא הועיל. כבר חשבתי שהמילה איכות חיים היא מילה גסה בחיים שלי… ויתרתי על עצמי בתוך המסלול הזה. נואשתי.

ואז מצאתי את התרופה שלי – הקנאביס הרפואי ששינה את חיי ללא היכר. הוא השיב לי תקווה, מזור והעלה אותי בחזרה למסלול של תפקוד, ואיכות חיים.

בפברואר השנה קבלתי אישור לשימוש בקנאביס רפואי ומאז הכאבים פחתו משמעותית, חזרתי לישון לילות מלאים, התמלאתי אנרגיה, חזרה השמחה והתיאבון, המיגרנות הצטמצמו משמעותית ובנוסף לאחרונה הצלחתי לסיים שנה ראשונה באוניברסיטה הפתוחה בלימודי כלכלה ומנהל עסקים, בזכות הקנאביס.

בתחילת החודש (6/8) הגשתי, יחד עם הרופא המטפל שחשב כי זהו צעד נחוץ, בקשה להגדלה של המינון. השבוע (16/8) נדהמתי לגלות כי ללא כי ללא סיבה רפואית ברורה רישיוני בוטל!…."

בן לביא כותב:
"אני זקוק לעזרתכם, חברים יקרים…

החיים שלי בסכנה. מצבי הרפואי מתדרדר בקצב מסחרר, וכל יום שעובר – מקטין את הסיכויים שאצליח לחזור לבריאות תקינה ואיתנה.

חלק מכם יודעים מדוע "נעלמתי" בתקופה האחרונה, וחלק מכם קוראים את הסיפור בפעם הראשונה. אני כותב את הפוסט הזה ומתפלל שתסכימו להירתם למשימה – שום דבר לא הועיל עד-כה, וזו זעקה נואשת לעזרה. אודה לכם מקרב לב על כל רגע שתקדישו – בקריאת ההודעה, או בנסיון להציע תמיכה. אתם תקוותי האחרונה.

לפני חמש שנים, שקלתי פחות מ 39 קילוגרמים בגובה של 186 סנטימטרים – בעקבות התקף מסובך של מחלת-מעי דלקתית בשם קרוהן. רזיתי בעל-כרחי – לאחר שהטיפולים הקונבנציונליים כשלו בהקלה על התסמינים איתם התמודדתי, וגרמו לתופעות לוואי קשות. נהרסו לי המפרקים בכל הגוף, סבלתי מחסימות מעיים ממושכות – ולא הצלחתי להכניס דבר לפי במשך שבועות.

הרופאים היו אובדי עצות – וחששו מהאפשרות שאגיע לקריסת מערכות. ניסינו להקל על המצב באמצעות קנאביס רפואי, ובאופן מיידי – ניכר היה כי חל שיפור משמעותי בתפקוד מערכת העיכול. נכון להיום עברתי כמעט חמש שנות טיפול, במהלכן הרחבתי את ההיצע התזונתי שלי – ועליתי במשקל עד ל55 ק”ג. התחלתי לנהל אורח חיים, ובשנה שעברה התקבלתי לאוניברסיטת בן-גוריון – ועמדתי להשתתף בלימודים.

לפני הקנאביס, הדבר היחיד שיכולתי "לאכול" היה תוסף תזונה רפואי, ומספר לגימות ממרק עוף, למשל – היו עלולות להציב אותי בפני איום קיומי. התקשתי להתנייד בכוחות עצמי, ובמשך ימים שלמים – כמעט שלא יצאתי מהמיטה.

בשנה שעברה, לעומת זאת, עסקתי מדי-יום בפעילויות ספורט – לרבות תרגילי עליות מתח ושכיבות שמיכה. התפריט שלי הורכב ממאכלים כמו קוסקוס, לחמים מקמח מלא – וקציצות ירק שעשויות מתרד וכרישה. מזונות עתירי סיבים, שהיו מובילים אותי לאבדון לפני חמש שנים.

לצערי, בנקודה מסויימת נתקלנו בהתנגדות מצד היחידה לקנאביס רפואי – ומגמת העלייה במשקל התהפכה לחלוטין. כיום אני שוקל 50 קילוגרמים, בסופו של דבר לא התחלתי בלימודים, ורשלנות מקצועית – גרמה לכך ששוב נשקפת לי סכנה ממשית…"

עדויות נוספות בדף הפייסבוק הזה.

2 תגובות “משרד הבריאות מקטין מינון קנאביס לחולים קשים

סגור לתגובות.