מתי באמת צריך טיפול שורש?

לטיפול שורש עלולות להיות השלכות רבות על הבריאות. למרות נראה לנו שהעניין נגמר בשן עצמה, לעיתים ההשלכות מתפרשות על הגוף כולו.

יש לכך כמה סיבות. למרות שהן נראות לנו דוממות, השיניים שלנו הן חלק חי וגדל בגוף. הן אומנם לא מתארכות כמו אצל חיות צמחוניות, אבל תאי שן גדלים כל הזמן מבסיס השן כלפי חוץ. השן מוזנת בכלי דם שמביאים מזון והגנה מפני טפילים. לשן מגיעים עצבים שקשורים לשאר העצבים בגוף ומגיעים למוח. לפי שיטות רפואה אלטרנטיביות בשיניים עוברים קווי אנרגיה (מרידיאנים) שקשורים לכל התפקודים  של הגוף. לעיתים פגיעה בשן מובילה למחלה במקום אחר לגמרי, לדוגמא בעיות לב.

כפי שתארתי בפוסט הקודם, טיפול שורש הוא אקט דרסטי ביחס לשן, והוא משבש את הסיגנל העצבי מהשן, את קווי האנרגיה, והשן עלולה להפיץ רעלנים, חיידקים ופטריות לשאר הגוף. בנוסף חיי השן יתקצרו דרסטית לאחר טיפול שורש משום שהיא מפסיקה לגדול  – השן אינה מוזנת בחומרי הבניין והיא מתחילה להתפורר.

האבחון של טיפול שורש אינו דבר מתמטי. כשלדעת הרופא הריקבון הגיע עמוק מדי, כלומר הסתימה כבר תשפיע על העצב ויגרמו כאבים – דרוש טיפול שורש. אבל מה זה "עמוק מדי"? מסתבר שהדבר משתנה מרופא לרופא. כבר ראיתי בחיי מספר מקרים בהם רופא אחד חשב שצריך טיפול שורש, ורופא אחר פתר את הבעיה ללא טיפול שורש.

צריך גם לזכור שיש אינטרס כספי בכל הסיפור הזה, טיפול שורש עולה פי כמה מסתימה רגילה. אני לא טוען שהרופאים מנסים לעשות קופה על חשבון הבריאות שלנו. אבל צריך לזכור שלכולנו קשה להימנע משיקולים כספיים בהחלטות שלנו, גם אם ההשפעה תת מודעת.

נקודה חשובה נוספת – מרגע שבוצע טיפול השורש כבר לא ניתן לבקר את עבודת רופא השיניים. מחילות השורש נוקו ונסתמו, והכתר הולבש. הראיות נעלמו. אם לרגע אלבש את גלימת הקטגור, ניתן לאמר שמדובר ברשלנות שאינה מותירה עקבות. יחד עם השיקולים הכספיים, הכף יכולה לנטות לביצוע הטיפול גם אם הצורך בו מוטל בספק.

אז מה לעשות? כשרופא השיניים שלכם מגיע למסקנה שדרוש טיפול שורש, תגידו עצור! אני רוצה לקבל חוות דעת נוספת. נוכחתי לא פעם שגם הרופאים הטובים ביותר בעלי הכוונות הנעלות ביותר שוגים. אפילו אם זה רופא שמטפל לכם בפה כבר 10 שנים לשביעות רצונכם. טיפול שורש הוא צעד דרסטי שעלול להשפיע על הבריאות שלכם באופן בלתי צפוי. גשו לעוד רופאים שלמו 200-300 ש"ח לבדיקה וקבלו חוות דעת נוספת, אם גם הרופא השני ממליץ על טיפול שורש, כדאי לגשת לעוד רופא. נסו להגיע לרופאים הטובים ביותר כשהשיקול המנחה אתכם הוא לא כספי אלא הטיפול הטוב ביותר. אם תצילחו לחסוך מעצמכם את טיפול השורש במקרים רבים מאוד חסכתם מעצמכם הרבה סבל וממון בהמשך הדרך.

תגובה אחת “מתי באמת צריך טיפול שורש?

  1. לימור

    שאלה ? עברתי טיפול שורש לפני חודש בערך , במהלך השבוע של הטיפול התחלתי להרגיש כאבים איומים שעולים לי למוח , שגם משככי כאבים לא עזרו בערך כל שעתיים , לאחר כשבוע הרופא הסיר את הטיפול בשל דלקת זיהום שנוצר , ויש לצייןשהשאיר את השן פתוחה שם חומר אנטיביוטיקה וסגר רק עם צמר גפן לאחר שבוע נוצרה ציסטה מעל השן ואני עם כאבים איומים מה עלעליי לעשות

סגור לתגובות.